Toekomst Tom Van Imschoot

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.

Moet Lierse K. Na de rust verder gaan met TVI?

Ja
33
70%
Nee
14
30%

Total votes: 47

Edsnirp
Re: Toekomst Tom Van Imschoot

Post by Edsnirp » Wed Dec 23, 2020 8:24 pm

Nirvana wrote:
Wed Dec 23, 2020 3:00 pm
Voorlopig geef ik hem nog het voordeel van de twijfel, omdat er gewoon te weinig kwaliteit en budget is. Ik weet niet of een andere trainer beter zou doen.

Trainers worden overal al zo snel ontslagen, daar hoeven we voor mijn part niet aan mee te doen. Bovendien moet je hem toch blijven betalen.

Wel mag er gerust wat meer zelfkritiek zijn. 3 op 33 is echt dramatisch. Misschien eens zijn spelconcept herzien? Het wordt tijd dat hij toont dat we ook kunnen voetballen en niet enkel in organisatie kunnen spelen.
Het (niet) kunnen voetballen is juist het probleem denk ik. En de enige manier om dat op te vangen is in organisatie spelen.

Axassin

Post by Axassin » Wed Dec 23, 2020 8:57 pm

Voor mijn part heeft hij nog krediet. Je kan hem pas beoordelen als hij een competitieve ploeg krijgt.

Ik vind dat hij best wel heeft laten zien dat hij een ploeg kan zetten. Tegengoals kwamen meestal uit individuele fouten en de hogere frequentie van die fouten in vergelijking met onze tegenstanders heeft puur met kwaliteiten te maken. Ik zie bijvoorbeeld regelmatig compleet verkeerde dekking of bijvoorbeeld een speler (toon janssen is hier een meester in) die compleet verkeerd open draait. Dat zijn zaken die in het basisarsenaal van een prof zouden moeten zitten, niet iets dat een coach in 1b je moet bijbrengen op je 25ste.

In de interviews is hij misschien wat gelaten, maar wat verwacht je nu? Dat hij zegt dat hij er nog in gelooft? Hij ziet ook wat hij ziet elke dag op training en wat er bij de tegenstand rondloopt. Als hij te positief zou zijn, zou hij van velen het etiket van onrealist krijgen. Ik vind hem langs de lijn wél aanwezig. Je hoort hem constant coachen ook al is het kalf al verdronken. In een niet zo ver verleden zat er nog een ex prof op de bank die foto's op instagram zat te posten tijdens een oefenmatch (op termien?)

Ik vond ook een aantal keuzes raar, maar hij moet roeien met de riemen die hij heeft. Maar vergeet niet dat we een staartploeg in 1B zijn, Klopp komt ons immers niet coachen. Ik geloof trouwens niet dat zelfs die ons erin zou houden met deze ploeg. Het is een jonge coach van 39 jaar. Geef hem misschien wat tijd.

Ik weet dat de technische staf een volledige analyse heeft overgemaakt aan het bestuur met daarin verschillende pijnpunten maar ook details. Zo hoorde ik bijvoorbeeld dat de vergelijking werd getrokken tussen bruls (nota bene de 10 van westerlo) en ons Jefke (onze zes momenteel). Bruls zou bij balverlies aan meer dan 30 km/uur teruglopen. Jef aan 20 km/uur. Duidelijk genoeg zeker? Daarin kan je bijvoorbeeld de komst van swinnen kaderen, die loopvermogen koppelt aan toch wel wat techniek.

Zou je daarnaast ook TVI ontslaan en hem nog 1.5j uitbetalen, terwijl je eender wie voor deze groep kan zetten. Van ezels maak je geen koerspaarden.

Mochten we in 1B mogen blijven, denk ik dat we blij mogen zijn dat iemand als Tom er nog is. Mits een deftige voorbereiding en wat tijd, kan die best (op een betaalbare manier) een goeie ploeg samenstellen. Dat heeft hij in het verleden al bewezen bij Lommel. Enkele jaren geleden draaide lommel op een budget van een 2 miljoen, veruit het kleinste budget in een veel zwaardere 1b competitie dan nu het geval is (met oa kv mechelen, beerschot, leuven, union,...). En toch bleven ze er al bij al probleemloos in. Tom combineerde toen de job van t1 met die van technisch directeur. Het deizoen erna trok hij met mazzu naar genk.

De enige die ik, zijn verleden buiten beschouwing gelaten, een beter alternatief en betaalbaar (na de recente negatieve berichten over hem) vond, was peter maes. Maar die zit nu terug op zijn niveau in 1A. En ik wil er geld op zetten dat hij stvv er in kan houden.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Netzer

Post by Netzer » Wed Dec 23, 2020 10:39 pm

Mijn mening kent ge, maar ik zal proberen niet te streng te zijn of ik wordt weer beschuldigd van persoonlijke aanvallen.
Ik kan volgen in het gegeven dat hij met beter spelersmateriaal waarschijnlijk pas echt kan laten zien wat hij als trainer in zijn mars heeft. En ik kan ook volgen in het gegeven dat nu hij eenmaal geen kwaliteit ter beschikking heeft en dat niemand van ezels koerspaarden kan maken. Maar er bestaat ook nog zoiets als spelers beter maken, en dat doet hij niet. Er wordt van een trainer verwacht het beste uit de spelersgroep te halen die je ter beschikking krijgt, en dat lukt hem niet. Er bestaat ook zoiets als leren uit je fouten, maar die blijft hij week na week maken. Starten met Janssens, conflicten met Brughmans en Straetman, slechte wissels uitvoeren, taktisch te kort schieten, ...
Deze uitdaging met deze spelersgroep ligt hem duidelijk niet. Hij straalt dat ook uit, elke week opnieuw en dat wordt erger en erger, die gelatenheid. Je kan dat op zijn gezicht aflezen dat hij zo ver gekomen is dat hij van geen houten pijlen meer weet te maken. Daarom ben ik van mening dat dit moet stoppen en zo snel mogelijk. Want ik vind het überhaupt al vreemd dat je daar zelfs nog een poll moet over houden, na een historische 3 op 33.
Dat is mijn mening, maar wie ben ik ?
Formerly known as Lisp-boy

Eric

Post by Eric » Sun Dec 27, 2020 12:40 pm

Lisp-boy wrote:
Wed Dec 23, 2020 10:39 pm
Mijn mening kent ge, maar ik zal proberen niet te streng te zijn of ik wordt weer beschuldigd van persoonlijke aanvallen.
Ik kan volgen in het gegeven dat hij met beter spelersmateriaal waarschijnlijk pas echt kan laten zien wat hij als trainer in zijn mars heeft. En ik kan ook volgen in het gegeven dat nu hij eenmaal geen kwaliteit ter beschikking heeft en dat niemand van ezels koerspaarden kan maken. Maar er bestaat ook nog zoiets als spelers beter maken, en dat doet hij niet. Er wordt van een trainer verwacht het beste uit de spelersgroep te halen die je ter beschikking krijgt, en dat lukt hem niet. Er bestaat ook zoiets als leren uit je fouten, maar die blijft hij week na week maken. Starten met Janssens, conflicten met Brughmans en Straetman, slechte wissels uitvoeren, taktisch te kort schieten, ...
Deze uitdaging met deze spelersgroep ligt hem duidelijk niet. Hij straalt dat ook uit, elke week opnieuw en dat wordt erger en erger, die gelatenheid. Je kan dat op zijn gezicht aflezen dat hij zo ver gekomen is dat hij van geen houten pijlen meer weet te maken. Daarom ben ik van mening dat dit moet stoppen en zo snel mogelijk. Want ik vind het überhaupt al vreemd dat je daar zelfs nog een poll moet over houden, na een historische 3 op 33.
Dat is mijn mening, maar wie ben ik ?
Ik snap bepaalde van je punten daar wel in. TVI wisselt tergend langzaam. Dat stoort me ook.

KRKN

Post by KRKN » Sun Jan 03, 2021 10:13 am

Aangezien we hem nu nog steeds aan boord hebben denk ik niet dat we hem nog op straat gaan zetten, eerlijkgezegd. Afgaande van de poll lijkt de meerderheid daarin zich te kunnen vinden. Had de resultaten negatiever voor hem verwacht.

Tijd om dat vertrouwen te verdienen Tom :)

Eric

Post by Eric » Sun Jan 03, 2021 12:58 pm

Ik denk het ook niet. Al zal bijvoorbeeld een tweede nederlaag tegen Club NXT er toch geen goed aan doen, denk ik.

Lipser

Post by Lipser » Sun Apr 11, 2021 6:08 pm

Eric wrote:
Sun Jan 03, 2021 12:58 pm
Ik denk het ook niet. Al zal bijvoorbeeld een tweede nederlaag tegen Club NXT er toch geen goed aan doen, denk ik.
Profetisch. Slaagt er niet in om de ploeg aan het voetballen te brengen. Heeft geen enkele speler op een hoger niveau gebracht. Is tactisch te zwak om bij te sturen tijdens een wedstrijd. Geen proftrainer voor mij.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Apr 11, 2021 6:20 pm

Lipser wrote:
Sun Apr 11, 2021 6:08 pm
Eric wrote:
Profetisch. Slaagt er niet in om de ploeg aan het voetballen te brengen. Heeft geen enkele speler op een hoger niveau gebracht. Is tactisch te zwak om bij te sturen tijdens een wedstrijd. Geen proftrainer voor mij.
Voor mij ook niet, ander en beter volgend seizoen aub.
Wij komen áltijd terug!

TV2002

Post by TV2002 » Sun Apr 11, 2021 6:36 pm

Justhomuch wrote:
Sun Apr 11, 2021 6:20 pm
Lipser wrote:
Eric wrote:
Staat voor mij niet ter discussie. Moet het de laatste wedstrijden doen met spelers die waarschijnlijk met hun hoofd niet meer volledig bij Lierse zitten en mist ook gewoon gigantisch veel kwaliteit. Maar voor volgend jaar zal hij wel mee beslissen wie ze nieuw binnenhalen dus dan zijn er geen excuses meer.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Apr 11, 2021 7:27 pm

TV2002 wrote:
Sun Apr 11, 2021 6:36 pm
Justhomuch wrote:
Sun Apr 11, 2021 6:20 pm
Lipser wrote:

Staat voor mij niet ter discussie. Moet het de laatste wedstrijden doen met spelers die waarschijnlijk met hun hoofd niet meer volledig bij Lierse zitten en mist ook gewoon gigantisch veel kwaliteit. Maar voor volgend jaar zal hij wel mee beslissen wie ze nieuw binnenhalen dus dan zijn er geen excuses meer.
Het gaat ook niet enkel over deze match he, in het algemeen, geen fan van de man...
Wij komen áltijd terug!

Post Reply