Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Transfernieuws

Post by ozzy105 » Mon Aug 18, 2025 11:02 am

andyosgarcia wrote:
Mon Aug 18, 2025 4:56 am
Ik zei het in de voorbereiding , Ozzy zei het nog andere zeiden het... We zijn enorm verzwakt Punt Amen en uit.
Ons spel is al bekan zo goed als de uitzendingen van DAZN voor de Challenger pro league, 90 min van willen, maar het kan niet.

En kom me niet af met "vond ons verdedigend niet zo slecht staan" of "het viel nog mee tegen kortrijk wat titel kandidaat is" ....
We zijn zo "fier" dat onze centrale as zo goed als behouden is, dat het er van af spat dat we centraal geen drie linies aan elkaar kunnen knopen.
Onze kern is zo beperkt kwa kwaliteit reken daarbij de gekwetste...
Hoeveel keer hebben we op die twee matchen op goal geschoten? Dat dus.

Ik bedoel en dat klinkt nu misschien heel stom...kunnen wij nu is niet aan de broek van bvb een Vossen gaan trekken , diene jong zit te vergaan bij Zulte op de bank, is niet de jongste, Kan nog goed mee in 2de , heeft ervaring , ... diene weet intussen ook dat hij daar niet bepaald nog veel moet hopen. (en dan bedoel ik in de zin van huur deal).
2... Een Vossen is nog steeds goed voor een doelpunt of 10 op een seizoen en zoals je post hoge eisen zal die niet meer hebben maar tja Luc wil alles gratis..... Ik zie dat art nog voor mij van paar weken terug in GVA nl kwaliteit boven kwantiteit, de as is gebleven enz... Art in dezelfde krant op 20 juni waar ene Kindermans sprak dat het doel was te wedijveren met clubs die ongeveer hetzelfde budget hebben nl Boraing, Luik, Seraing om hen voor te blijven en ja hoor te flirten met top 6... Ondertussen begint het geloof bij supporters in Luc en co steeds meer en meer af te brokkelen lees maar eens de reacties op andere sociale media, supporters die hem al 7 jaar steunen of steunden.

Fiero67

Post by Fiero67 » Mon Aug 18, 2025 11:34 am

Ik ga pas echt een oordeel vellen wanneer we tegen ploegen gespeeld hebben van ons kaliber.
Naast Beveren en Kortrijk kunnen we onze voet niet plaatsen - die zijn above our league.

Je kan dit naïef noemen. Maar tegen deze ploegen zouden we toch iets moeten kunnen los maken.
Als zich daar hetzelfde spelbeeld afspeelt dan zijn er grote problemen.

Het enige waar ik een dan wel wat bevreesd voor ben is dat tgen dat we tegen deze ploegen spelen de moraal al op een zeer laag pitje kan staan.

Voor alle duidelijkheid: wat momenteel op de mat getoverd wordt, is helemaal niet goed. Ik ben daar niet blind voor.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Aug 18, 2025 12:21 pm

Fiero67 wrote:
Mon Aug 18, 2025 11:34 am
Ik ga pas echt een oordeel vellen wanneer we tegen ploegen gespeeld hebben van ons kaliber.
Naast Beveren en Kortrijk kunnen we onze voet niet plaatsen - die zijn above our league.

Je kan dit naïef noemen. Maar tegen deze ploegen zouden we toch iets moeten kunnen los maken.

Het enige waar ik een dan wel wat bevreesd voor ben is dat tgen dat we tegen deze ploegen spelen de moraal al op een zeer laag pitje kan staan.

Voor alle duidelijkheid: wat momenteel op de mat getoverd wordt, is helemaal niet goed. Ik ben daar niet blind voor.
Als je elk jaar een stapje hoger wilt dan zouden we daar wel onze voet moeten naast zetten imo.

Onze kern is verzwakt tegenover vorig seizoen, maw een stap achteruit (volgens mijn bescheiden mening).
Wij komen áltijd terug!

Fiero67

Post by Fiero67 » Mon Aug 18, 2025 12:35 pm

Justhomuch wrote:
Mon Aug 18, 2025 12:21 pm
Fiero67 wrote:

Als je elk jaar een stapje hoger wilt dan zouden we daar wel onze voet moeten naast zetten imo.

Onze kern is verzwakt tegenover vorig seizoen, maw een stap achteruit (volgens mijn bescheiden mening).
Dat we niet voor de prijzen gaan spelen dat is nu al duidelijk.
Maar om ons nu al als een regelrechte degradatie-kandidaat af te schilderen zoals er al geroepen wordt.

Enfin, het kan zomaar, he, als we er ook niets van bakken tegen pakweg Luik, Charleroi, de beloften. time will tell.

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Aug 18, 2025 1:36 pm

De degradatiestrijd zal gevoerd worden door Charleroi, Seraing en Lierse. Laat ons maar hopen dat Lokeren, Boraing, Seraing alsnog in hoger beroep hun slag thuishalen en de Belofteclubs kunnen degraderen..

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Aug 18, 2025 1:43 pm

Fiero67 wrote:
Mon Aug 18, 2025 12:35 pm
Justhomuch wrote:
Mon Aug 18, 2025 12:21 pm
Fiero67 wrote:

Dat we niet voor de prijzen gaan spelen dat is nu al duidelijk.
Maar om ons nu al als een regelrechte degradatie-kandidaat af te schilderen zoals er al geroepen wordt.

Enfin, het kan zomaar, he, als we er ook niets van bakken tegen pakweg Luik, Charleroi, de beloften. time will tell.
Voor de prijzen spelen had ik ook niet verwacht, maar top 6 zoals vorig jaar wel, als je dan toch elk jaar stappen wilt nemen is dit toch wel het minimum dat verwacht mag worden.

Ik vind ook das ze precies spelen met de daver op hun lijf, of ligt dat aan mij? Bij zo'n jonge spelersgroep is dat ergens te verwachten
Wij komen áltijd terug!

esreil

Post by esreil » Mon Aug 18, 2025 2:00 pm

andyosgarcia wrote:
Mon Aug 18, 2025 4:56 am
Ik zei het in de voorbereiding , Ozzy zei het nog andere zeiden het... We zijn enorm verzwakt Punt Amen en uit.
Ons spel is al bekan zo goed als de uitzendingen van DAZN voor de Challenger pro league, 90 min van willen, maar het kan niet.

En kom me niet af met "vond ons verdedigend niet zo slecht staan" of "het viel nog mee tegen kortrijk wat titel kandidaat is" ....
We zijn zo "fier" dat onze centrale as zo goed als behouden is, dat het er van af spat dat we centraal geen drie linies aan elkaar kunnen knopen.
Onze kern is zo beperkt kwa kwaliteit reken daarbij de gekwetste...
Hoeveel keer hebben we op die twee matchen op goal geschoten? Dat dus.

Ik bedoel en dat klinkt nu misschien heel stom...kunnen wij nu is niet aan de broek van bvb een Vossen gaan trekken , diene jong zit te vergaan bij Zulte op de bank, is niet de jongste, Kan nog goed mee in 2de , heeft ervaring , ... diene weet intussen ook dat hij daar niet bepaald nog veel moet hopen. (en dan bedoel ik in de zin van huur deal).
Zulke deals vallen meestal pas in de laatste dagen van de transferperiode. Laat ons hopen dat er ook voor ons nog wat uit de bus komt

KRKN

Post by KRKN » Mon Aug 18, 2025 3:36 pm

Ben er vrij zeker van dat de ploeg die nu speelt nog aardig zal veranderen (en ook weerbaarder zal zijn). Of dat zal volstaan voor een goed seizoen blijft dan koffiedik kijken, maar het is wel erg frustrerend dat we nu onszelf al met een serieuze achterstand opstapelen.
Ik blijf vermoeden dat de afgesprongen transfer van Kireev ons heel zuur kan opbreken.

Wat ik wel ergerlijk vind: praten de voorzitter, coach en Kindermans met elkaar? Ik hoor echt veel verschillende (en tegenstrijdige statements). Zo lees je uitspraken dat "onze as zo goed als behouden is gebleven, met Daguin en Matuta", terwijl die richting uitgang geduwd worden? Of onze TD die stelt dat leeftijd er blijkbaar niet toe doet, om vervolgens onze coach fijntjes te horen zeggen dat de gemiddelde leeftijd van de ploeg niet veel onder moet doen voor die van de beloftenploegen. Verschillende meningen kan en moet, maar zou denken dat zo'n dingen toch eerst intern worden uitgepraat en dat er dan vervolgens een lijn wordt uitgezet waar iedereen zich (moet) achter scharen? Ik vind zoiets een verontrustend teken.

Carlke

Post by Carlke » Mon Aug 18, 2025 3:40 pm

Ik wil nu niet negatief klinken maar hoeveel ervaring die er was hebben ze beloofd dat ze willen mee doen voor promotie , en telkens komen we te kort. Die spelers zien dat ook en mischien wil de ervaring niet komen. Hoop dat ik er ferm naast zit hoor !

TV2002

Post by TV2002 » Mon Aug 18, 2025 4:34 pm

KRKN wrote:
Mon Aug 18, 2025 3:36 pm
Ben er vrij zeker van dat de ploeg die nu speelt nog aardig zal veranderen (en ook weerbaarder zal zijn). Of dat zal volstaan voor een goed seizoen blijft dan koffiedik kijken, maar het is wel erg frustrerend dat we nu onszelf al met een serieuze achterstand opstapelen.
Ik blijf vermoeden dat de afgesprongen transfer van Kireev ons heel zuur kan opbreken.

Wat ik wel ergerlijk vind: praten de voorzitter, coach en Kindermans met elkaar? Ik hoor echt veel verschillende (en tegenstrijdige statements). Zo lees je uitspraken dat "onze as zo goed als behouden is gebleven, met Daguin en Matuta", terwijl die richting uitgang geduwd worden? Of onze TD die stelt dat leeftijd er blijkbaar niet toe doet, om vervolgens onze coach fijntjes te horen zeggen dat de gemiddelde leeftijd van de ploeg niet veel onder moet doen voor die van de beloftenploegen. Verschillende meningen kan en moet, maar zou denken dat zo'n dingen toch eerst intern worden uitgepraat en dat er dan vervolgens een lijn wordt uitgezet waar iedereen zich (moet) achter scharen? Ik vind zoiets een verontrustend teken.
Ik denk ook echt dat die afgesprongen transfer van Kireev heel onze transferwindow in de war heeft doen brengen.

Ik denk dat niemand had verwacht dat Willem II na de winterstop 4 op 51 ging pakken en uiteindelijk nog ging zakken. Daarbovenop komt dan nog eens de operatie van Kireev, waardoor zijn verkoop onzeker werd. Dan is dat eigenlijk ook gwn pech hebben en inderdaad verschrikkelijk zuur.

Maar dat neemt niet weg dat de kern op bepaalde plaatsen toch iets anders en gewoonweg beter kon ingevuld worden. Maar goed, om een definitief oordeel te vellen over de transferwindow van Kindermans moeten we wachten tot 6 september middernacht. Wie weet wat er tegen dan nog allemaal is gebeurd. Maar momenteel toch wel bijzonder weinig geruchten.

Post Reply