Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Devyd
Re: Transfernieuws

Post by Devyd » Fri Jul 04, 2025 10:19 pm

Claes ondertussen voorstel gekregen van Lommel , maar laat blijkbaar op zijn antwoord wachten .

Voor zover ik weet had hij nog heel graag 2 jaar hier gespeeld , dus wil mss toch nog praten met de club ?

Axassin

Post by Axassin » Fri Jul 04, 2025 10:24 pm

Zovko wrote:
Fri Jul 04, 2025 12:50 pm
KRKN wrote:
Fri Jul 04, 2025 12:09 pm
Ik ga hier een nieuwe poging doen om het over transfers te laten goen. Doet allemaal ne keer kalm.

Die 2 transfers die nog in de lucht hangen zijn wel heel veelbelovend. Vraag me wel af op welke positie Fixelles zou spelen.

Iemand die zich wilt wagen aan een basisopstelling?
Baskett

De Vos. X (VDH) De Kerf Perdichizzi De Buyser

Daguin Fixelle
Si. X. Van Meirvenne
Adinany

Mss zoiets? Denk als ze nog geen 10 hebben Si daar en Demunck op de flank
Ik vind dat ondanks de kritiek best al wel een competitive opstelling. Heel veel snelheid op de 2 flanken met backs die makkelijk de vleugel kunnen overlappen . Met Fixelle sowieso meer voetballend vermogen dan vorig seizoen van uit het middenveld.
In de praktijk ziet de opstelling er iets anders uit. Van Meirvenne stond eerder op de positie van De Buyser, maar kwam dan wel héél hoog telkens. Ze spelen eigenlijk meer een 5-3-2 (of 3-5-2). In de eerste helft bijvoorbeeld speelde demuynck naast de jonge demba sylla. In het seizoen moet dat dus adinany met demuynck (of eventueel sy?) Worden. Sy speelde in de 2de helft meer op de 10 positie maar daar zouden ze dus iemand willen aantrekken.

Één ding is zeker: we gaan best wel wat snelheid/actie in de ploeg krijgen volgend seizoen.

Van Meirvenne, dat kan echt iets worden hoor: denkt altijd direct naar voor, enorm snel en slalomt makkelijk tussen de verdedigers. Een pure afwerker is het wel nog niet. Daarnaast valt De Vos ook echt op: moderne back met een serieus loopvermogen. Ik denk dat deze 2, samen met sy, onze grootste aanwinsten zijn.

Van de spelers van vorig seizoen vallen mij er 2 heel positief op: asare en El Touile. Asare heel balvast in het middenveld. El touile had er ook enorm veel zin in. En belangrijk: hij varieert nu zijn acties veel meer.

Ik weet dat ik doorgaans wel wat optimistischer ben dan andere mensen hier, maar zet hier nog fixelles + een 10 + een cv + extra spits bij en we hebben een leuk ploegje hoor.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Axassin

Post by Axassin » Fri Jul 04, 2025 10:25 pm

Devyd wrote:
Fri Jul 04, 2025 10:19 pm
Claes ondertussen voorstel gekregen van Lommel , maar laat blijkbaar op zijn antwoord wachten .

Voor zover ik weet had hij nog heel graag 2 jaar hier gespeeld , dus wil mss toch nog praten met de club ?
Zou naar de ratten gaan, werd er gisteren gezegd. Geen idee wat er effectief van aan is.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Post Reply