Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
TV2002
Re: Transfernieuws

Post by TV2002 » Sun May 11, 2025 10:28 pm

Axassin wrote:
Sun May 11, 2025 9:13 pm
Akkoord dat wat ambitie aan de orde is. Maar dat paniekzaaien mag wel stoppen. Sinds kindermans aan het roer is, zijn er weinig transfers uit de lagere reeksen die niet geslaagd zijn. De club spreekt ook (intern) de ambitie uit om sportief een volgende stap te zetten, gun ze na dit seizoen dan toch tenminste de kans. We hebben onze kern drastisch kunnen verjongen (lees: meer spelers die op verkooppotentiele leeftijden in de picture lopen) en verkopen voor het eerst sinds de heropstart aan min of meer deftige bedragen. Wie een miljoen voor marijnissen verwacht had, moet de bedragen voor verdedigers in 1b maar eens opzoeken. Bovendien wordt er telkens een doorverkoop% bedongen. Kwestie van tijd voor we op een kireev, sow of LM nog extra zullen cashen.

En ohja: we zijn ochot begin mei. Veel ploegen zijn nog bezig aan het seizoen, die spelers kan je nog niet aankondigen. Zo zou er een Franse flank/aanvallende middenvelder getekend hebben maar wordt hij pas aangekondigd na zijn laatste match op 25 mei.

Ik lees hierboven; "een nieuw oefencomplex in emblem kan mij gestolen worden". Awel, daar val ik even mijn stoel. Laat dat nu net wél een belangrijk argument zijn om spelers te halen of sportief een goed seizoen te kunnen afwerken, vraag dat maar aan Dirk Kuyt.

Realisme mag, maar maak aub de rekening ten gepaste tijde, niet 3.5 maanden voor de start van het nieuwe seizoen.
Amen.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun May 11, 2025 11:01 pm

Axassin wrote:
Sun May 11, 2025 9:13 pm
Akkoord dat wat ambitie aan de orde is. Maar dat paniekzaaien mag wel stoppen. Sinds kindermans aan het roer is, zijn er weinig transfers uit de lagere reeksen die niet geslaagd zijn. De club spreekt ook (intern) de ambitie uit om sportief een volgende stap te zetten, gun ze na dit seizoen dan toch tenminste de kans. We hebben onze kern drastisch kunnen verjongen (lees: meer spelers die op verkooppotentiele leeftijden in de picture lopen) en verkopen voor het eerst sinds de heropstart aan min of meer deftige bedragen. Wie een miljoen voor marijnissen verwacht had, moet de bedragen voor verdedigers in 1b maar eens opzoeken. Bovendien wordt er telkens een doorverkoop% bedongen. Kwestie van tijd voor we op een kireev, sow of LM nog extra zullen cashen.

En ohja: we zijn ochot begin mei. Veel ploegen zijn nog bezig aan het seizoen, die spelers kan je nog niet aankondigen. Zo zou er een Franse flank/aanvallende middenvelder getekend hebben maar wordt hij pas aangekondigd na zijn laatste match op 25 mei.

Ik lees hierboven; "een nieuw oefencomplex in emblem kan mij gestolen worden". Awel, daar val ik even mijn stoel. Laat dat nu net wél een belangrijk argument zijn om spelers te halen of sportief een goed seizoen te kunnen afwerken, vraag dat maar aan Dirk Kuyt.

Realisme mag, maar maak aub de rekening ten gepaste tijde, niet 3.5 maanden voor de start van het nieuwe seizoen.
Amen!

Realistisch zijn is ook weten dat we niet meer het Lierse van weleer zijn, maar dat moet groeien, en ik zie daar sinds dit seizoen maar pas stappen in gebeuren.
Wij komen áltijd terug!

esreil

Post by esreil » Mon May 12, 2025 8:40 am

idd!
Volgens sommigen hier is realisme alle pijnpunten blootlegen, klagen en zagen. En daar stopt het. NEE !
Realisme is de zowel de goed als slechte dingen durven zien en benoemen. Helaas worden die goede dingen hier vaak onderbelicht en vanaf je iets positief post ben je naïef. Post hierboven vat het goed samen ... Er is nog veel werk aan de winkel maar zitten absoluut in stijgende lijn, sportief en extra-sportief. (of ben je al vergeten dat het ook een ander verhaal dan 1B had kunnen zijn ... )

Fiero67

Post by Fiero67 » Mon May 12, 2025 10:31 am

Ik vind het ook altijd frappant dat er altijd geschermd wordt met het statement dat we "al jaren" aanmodderen.

We zijn vanaf nul herbegonnen in 2018- zijn met een gelukje in 1b terecht gekomen, waar we toen helemaal niet klaar voor waren. Dat heeft ons ook 2 seizoenen gekost.

Maar daarna hebben we de draad toch goed opgepakt en zijn traag maar gestaag blijven groeien zonder een buitenlandse portemonnee.

Ok, ik ga akkoord: er zijn ploegen à la La Louvière die het tegendeel bewijzen - maar er zijn evenveel ploegen die het niet gehaald hebben (Deinze, Oostende).

Ik zie niet alles door een roze bril - er zijn mankementen - maar al bij al kan ik leven met hoe het gaat. Het is maar voetbal, he mannen.
Last edited by Fiero67 on Mon May 12, 2025 11:04 am, edited 1 time in total.

tompax

Post by tompax » Mon May 12, 2025 10:58 am

Conte (huur), Hartman, ... Die zijn toch enkel gehaald om de breedte/beloften aan te vullen. Dat die niet geslaagd zijn doet in mijn ogen niet af aan het aandeel geslaagde speler. Mafoumbi, had die niet geblesseerd geweest zou dat wel eens echt de moeite kunnen geweest zijn. Eerder een fout bij medische controle, dat kan je Kindermans zelf in mijn ogen niet aansmeren. We gaan nog veel spelers met potentie halen, zien doorbreken en helaas te vroeg zien vertrekken, dat is nu onze realiteit. Maar hier kan je op lange termijn, in kleine stapjes alleen toch maar beter van worden. Integendeel het enige vertrek waar ik wel schrik voor zou hebben is dat van Kindermans. Want dat staat ons ook ooit te wachten. Als je kijkt wat er voor Kindermans qua spelers is binnen gehaald, dat was het toch niet hoor.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon May 12, 2025 5:45 pm

tompax wrote:
Mon May 12, 2025 10:58 am
Conte (huur), Hartman, ... Die zijn toch enkel gehaald om de breedte/beloften aan te vullen. Dat die niet geslaagd zijn doet in mijn ogen niet af aan het aandeel geslaagde speler. Mafoumbi, had die niet geblesseerd geweest zou dat wel eens echt de moeite kunnen geweest zijn. Eerder een fout bij medische controle, dat kan je Kindermans zelf in mijn ogen niet aansmeren. We gaan nog veel spelers met potentie halen, zien doorbreken en helaas te vroeg zien vertrekken, dat is nu onze realiteit. Maar hier kan je op lange termijn, in kleine stapjes alleen toch maar beter van worden. Integendeel het enige vertrek waar ik wel schrik voor zou hebben is dat van Kindermans. Want dat staat ons ook ooit te wachten. Als je kijkt wat er voor Kindermans qua spelers is binnen gehaald, dat was het toch niet hoor.
Daar heb ik ook schrik voor
Wij komen áltijd terug!

TV2002

Post by TV2002 » Tue May 20, 2025 7:28 pm

Volgens een Zwitserse journalist is er concrete interesse van ons in Nassim L'Ghoul. Spelmaker van een tweede klasser in Zwitserland. Linkspoot, goede dribbel, goede voeten.

Naast Lierse, zijn FC Sion, FC Lugano, FC Thun, SV Ried, Brann Bergen en een aantal Ligue 2 clubs ook geïnteresseerd.

ozzy105

Post by ozzy105 » Tue May 20, 2025 8:45 pm

Statistieken zeggen niet alles maar toch veel... Op zijn 27 al veel clubs gehad, weinig gescoord maar wel kaartenpakker zou zeggen laat maar weg......

Netzer

Post by Netzer » Thu May 22, 2025 12:12 pm

TV2002 wrote:
Tue May 20, 2025 7:28 pm
Volgens een Zwitserse journalist is er concrete interesse van ons in Nassim L'Ghoul. Spelmaker van een tweede klasser in Zwitserland. Linkspoot, goede dribbel, goede voeten.

Naast Lierse, zijn FC Sion, FC Lugano, FC Thun, SV Ried, Brann Bergen en een aantal Ligue 2 clubs ook geïnteresseerd.
Op financieel vlak kunnen we toch nooit concurreren met die andere geïnteresseerden?
Formerly known as Lisp-boy

Barry

Post by Barry » Tue May 27, 2025 8:33 pm

Als Willem II degradeert, dan zou transfer van Kirieev niet doorgaan. Bron gva.
Natuurlijk geen garantie dat hij volgend jaar dan toch nog bij ons speelt.

Post Reply