Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Lipser
Re: Transfernieuws

Post by Lipser » Sat Aug 22, 2020 10:40 am

KRKN wrote:
Fri Aug 21, 2020 9:21 am
Fiero67 wrote:
Fri Aug 21, 2020 12:58 am
Ik lees vooral dat ze wel degelijk met een spits halen bezig zijn. Want dat is Placa toch.
Dus de moed nog niet opgeven.
Voila.

Ik vind die hele Belgendiscussie eigenlijk vrij triviaal. Ik pin me daar ook liever niet op vast, maar zeggen dat het onmogelijk is lijkt me dan ook weer wat raar. Is puur een kwestie van centen, niet van een te kleine vijver.

Even de statistieken bekeken van Placca, vorig jaar: 923 minuten gespeeld, 2 goals en 1 assist - slechts 4 keer de 90' volgemaakt
Het jaar daarvoor: 1 doelpunt, geen assist (was wel maar in de helft van de matchen selecteerbaar) - slechts 1 keer de 90' volgemaakt
Wat een gemiste kans !!!!

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Sat Aug 22, 2020 11:02 am

Kan iemand dat artikal van gva even posten?

wuytsthomas

Post by wuytsthomas » Sat Aug 22, 2020 11:52 am

Er komen zeker nog transfers, er zijn nog enkele lopende dossiers maar ze willen zich zeker niet vergissen. Sportieve staf en het bestuur zitten op dezelfde golflengte. Volste vertrouwen daarin dus & nu alles op morgen. Op karakter 🤙

brasschaat

Post by brasschaat » Sat Aug 22, 2020 12:22 pm

Eind maart nog ingehaald om Lierse K. een vooraanstaande rol van betekenis te laten spelen in de eerste amateurklasse, maar vanaf morgen zowaar de gids die de Pallieters naar het behoud in 1B moet loodsen. Samen met zijn sportieve cel en spelersgroep staat hoofdcoach Tom Van Imschoot (38) voor een loodzware opdracht in Lier.
Hij oogt rustig, kort voor de opener bij Westerlo. Een club die hij als speler nog vier jaar diende. Aan de zijde van Nico Van Kerckhoven nog wel, zijn huidige assistent bij Lierse. Maar voor sentiment zal er zondag in het Kuipje weinig plaats zijn. Beide teams verafschuwen een valse start, ook al liggen de ambities van de Pallieters en de Kemphanen mijlenver uit elkaar.

Dan toch 1B. Bij je aanstelling gaf je nog aan eerst een seizoen in eerste amateurklasse te verkiezen. Iets wat je door het bestuur niet echt in dank werd afgenomen.

“Klopt. (lacht) En ik begrijp die mensen ook. Lierse is een club die in het profvoetbal thuishoort. Als je deze kans krijgt, mag je ze niet laten liggen. Ik wou enkel aangeven dat het makkelijker is om in 1B mee te draaien als je op de flow van een superseizoen in eerste amateurklasse verder kan drijven en zo je niveau opkrikt. Je team is gevormd en het zit goed in het hoofd. Nu zullen we die twee elementen on the job moeten proberen te bereiken in 1B.”

Lierse verkreeg pas laat zekerheid over zijn promotie. Jullie komen zo vervroegd aan de competitiestart.

“Qua duur van de voorbereiding hebben we daar proberen op in te spelen, maar ik had graag nog een tweetal oefenduels afgewerkt. Zo had ons huidig type-elftal nog twee keer negentig minuten extra in de benen. Het mag hoe dan ook geen excuus zijn. Het is voor iedereen een aparte voorbereiding geworden. Erger vind ik dat die late duidelijkheid ons behoorlijk parten heeft gespeeld in de transferpolitiek. Als ik jongens nu bij concurrenten zie voetballen omdat wij hen anderhalve maand geleden geen zekerheid konden bieden over 1B, dan is dat even slikken. Al ben ik tevreden over de huidige kern. Een schitterende groep, waarin de spelers elkaar heel snel hebben gevonden. En dat wordt belangrijk.”

Want Lierse zal het vooral van zijn mentaliteit moeten hebben?

“Klopt. We hebben niet de financiële middelen om iemand te halen die met een individuele actie het verschil zal maken in 1B. Zij die voor het grote geld kiezen, zullen wellicht niet voor Lierse voetballen. We hebben dus eendracht nodig en daar is onze selectie ook op gescreend. Vlaams, Kempens en jong. We willen jonge Belgen een podium geven in de hoop dat zowel speler als club er beter van worden. We zullen eventueel wel aanvullen met een buitenlandse speler als dat nodig blijkt. Maar ook dan zal die jongen in onze visie moeten passen. We kregen al ronkende namen aangeboden, maar zijn dat altijd de spelers die je moet halen?”

Voor een ploeg die in drie van zijn vier oefenmatchen niet tot scoren kwam, lijkt de prioriteit op de transfermarkt vooraan te liggen?

“We zoeken nog een spits, dat is duidelijk. Maar we moeten de zaken ook in de juiste context plaatsen. We kregen in die drie matchen samen achttien mogelijkheden. Het gaat erom die te verzilveren. De lat in 1B ligt nu eenmaal hoger dan in het amateurvoetbal. Daar moeten we op inspelen.”

Met de verplaatsing naar Westerlo wacht jullie een pittige vuurdoop?

“Het is een stevige opener, maar die partij mag ons niet afschrikken. Zo’n eerste wedstrijd is toch ook vaak iets speciaals. Bovendien wordt er nog zonder publiek gevoetbald. En we kennen de sterktes van Westerlo. Het is aan ons om op al die elementen juist in te spelen. Ook al staan we mogelijk tegenover de titelfavoriet. We moeten strijd leveren, mentaliteit tonen. Ik twijfel er niet aan dat deze groep dat ook zal brengen. En hopelijk levert het op. Dat wordt belangrijk. De jongens hebben het in zich om tot het uiterste te gaan, maar dat lukt louter als er iedere maand ook wat punten op de tabel komen en centen op de rekening.”

Voor een ploeg die fel wil inzetten op mentaliteit is het jammer dat ze bij de competitiestart geen beroep kan doen op haar achterban?

“Inderdaad. Ons doel is te overleven, maar qua achterban spelen we met de fans van Lierse uiteraard niet in de onderste regionen in de reeks. In die zin is het uitermate jammer dat we die steun voorlopig moeten missen. We hebben in onze kern zeker wel wat profielen die door een sterke twaalfde man vlot boven zichzelf kunnen uitstijgen. Het is aan de groep om die motivatie elders te halen. Dat kan trouwens niet moeilijk zijn als je door iedereen als underdog aan de start wordt gezet.”KURT GULDENTOPS

Eric

Post by Eric » Sat Aug 22, 2020 4:50 pm

Merci om het te delen!

Voila, die spits komt er dus wel.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Aug 22, 2020 6:03 pm

Eric wrote:
Sat Aug 22, 2020 4:50 pm
Merci om het te delen!

Voila, die spits komt er dus wel.
Eerst zien en daarna geloven .. :) En indien wel wanneer ..

Janus1

Post by Janus1 » Sat Aug 22, 2020 8:19 pm

Ozzy, een klein beetje positiviteit zou soms echt geen kwaad kunnen. Dit wordt geen 'walk in the parkmaar ik vind alleszins de visie niét slecht.

Netzer

Post by Netzer » Sat Aug 22, 2020 9:48 pm

Janus1 wrote:
Sat Aug 22, 2020 8:19 pm
Ozzy, een klein beetje positiviteit zou soms echt geen kwaad kunnen. Dit wordt geen 'walk in the parkmaar ik vind alleszins de visie niét slecht.
Een visie hebben is mooi, alleen is ze naar mijn mening (veel) te veel naief en te weinig ambitieus.
Maar de realiteit is dat we morgen starten aan de competitie zonder de spits waarvan ze al héél lang weten dat ze hem nodig hebben en in de oude shirts van vorig seizoen. Nochtans begint de "operatie redding" morgen al en niet volgende week ofzo.
Formerly known as Lisp-boy

Janus1

Post by Janus1 » Sat Aug 22, 2020 11:26 pm

Ambitie is mooi en nodig. Maar soms wordt je ingehaald door de realiteit. En dan komt het vakmanschap boven. Ik hoop echt dat ze dat hebben.

KRKN

Post by KRKN » Sun Aug 23, 2020 8:05 am

Ik snap de frustratie en kritiek wel. Er zijn veel mooie woorden gesproken en als we eerlijk zijn liggen de kaarten niet zo goed. Maar als ze door wat te wachten nog een paar echt goeie zetten kunnen doen, kan ik me daar zeker in vinden. We hebben nu eenmaal beperktere middelen. In dat opzicht zijn de rollen tussen het Lierse van nu en het Westerlo van voor de overname eigenlijk gewisseld.

Post Reply